2009/10/24

Lazy saturday...

Typisk - gud-vad-det-är-skönt-att-det-är-lördag-jag-orkar-inte-göra-någonting-dag...

Älskar lördagar och speciellt lördagar då jag absolut inte har någonting inplanerat alls. Det är något särskilt med att titta i kalendern och inse att dagen är helt blank. Inte en enda anteckning om saker som kommer att hända, inte en enda tid att passa. Jag måste s a s inte göra någonting alls - utan bara vara. Bara det att kunna dricka morgonkaffe i flera timmar och läsa alla delarna i båda morgontidningarna (hinner knappt läsa rubrikerna i den lokala blaskan normalt sett - tur att man kan kolla på internet senare på dagen...). Känns så otroligt lyxigt...

Samtidigt kan man ju fundera över hur bra det är när jag under denna lyxiga, lediga lördag, börjar skriva lappar om alla saker som måste inhandlas och åtgärdas under den kommande höstlovsveckan som för min del faktiskt kommer att bestå av hela 5 lediga dagar (inkl. helgen). Blir smått desperat när jag läser igenom lapparna och får känslan av att det absolut inte har hänt någonting i huset sedan sommarsemestern.... Har det verkligen inte funnits någon tid what so ever sedan semestern att inhandla diverse speciella glödlampor och battrerier?????? Var har jag varit de senaste 2 månaderna?????

Blev hur som helst ett kort och effektivt Valbo-besök under eftermiddagen för att åtgärda de flesta punkterna på måste-lapparna. Lite smått irriterande bara att alla special-glödlampor inte fanns i lager...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar