2009/02/28

Lyckad shopping och pimpade lastbilar...

En riktigt trevlig dag, sett ur flera perspektiv. Dels har äldste sonen varit på besök. Han pluggar i Östersund och har nyligen tagit körkort för tung lastbil. Dels lyckades jag med konststycket att hitta på nästan exakt sådana skor som jag letade efter, som dessutom passade. Har man 37,5 i skostorlek och fötter som mer är anpassade för foträta Ecco-sandaler så brukar det normalt sett vara omöjligt att hitta på snygga, vettiga skor som dessutom funkar att gå och stå i. Började visserligen leta tidigt den här gången och har under flera veckor scannat av sortimentet i regionens olika skobutiker, utan resultat, och jag var onekligen helt inställd på att dras med vinterstövlarna i Portugal nästa vecka. Men, helt plötsligt så fanns de där, i en nygammal butik med ny ägare. Lagom dyra, med lagom hög klack och med ett utseende mittemellan sko och stövlett. Bara att slå till! Att jag sedan lyckades hitta på likadana vantar som jag på något konstigt sätt lyckades slarva bort för ett par veckor sedan var liksom bara bonus...

Äldste sonens besök var också roligt! Han tar studenten i år, har engagerat sig politiskt och kan dessutom en massa om en branch som jag i princip inte har någon koll på alls - transportsektorn. Idag har jag bl a fått lära mig om hur man pimpar lastbilar, vinner tävlingar och får medaljer som man sedan kan pryda förarhytten med... Jag har fått lära mig mer om de stackars busschaufförernas eländiga arbetsvillkor och om hur de digitala färdskrivarna fungerar. Dessutom har vi hunnit med att ha lite inspirerande politiska samtal. Trist att vi inte kan träffas oftare, men otroligt roligt att hitta nya gemensamma saker att prata om när vi ses.

2 kommentarer:

  1. Vad kul med skorna! Bildbevis tack.
    Och vad ska damen göra i Portugal?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nöjd ;-)
    Gillar framförallt detaljen med den lilla rosetten bak...
    Vad jag ska göra i Portugal? Ska dit med 3 kollegor och fem 16-åriga tjejer. Är projektledare för ett 2-årigt projekt om arbetsmarknad och entreprenörskap som vi driver ihop med 3 gymnasieskolor i Italen, Österrike och Portugal.

    SvaraRadera