2009/02/24

Förorenat vatten och Victorias förlovning...

Vattnet på Sandvik är förorenat, Victoria ska äntligen få gifta sig och jag är trött efter KS-möte och kvällsjobb. En kort sammanfattning av den här dagen.

Eter så otroligt många löpsedlar med budskap som "Victoria och Daniel på bröllop", fotomontage på förstasidorna, antydningar och gissningar, så fick svenska media äntligen gå ut med budskapet att idag 24 februari, så hade Victoria och Daniel förlovat sig. Försommarbröllop nästa år. Skönt för dem att det äntligen är klart och roligt för Ockelbo. Egentligen bryr jag mig väldigt lite om det hela - är definitivt ingen skvallertidningsläsare - men inser att jag, precis som många andra, förmodligen ändå kommer att följa hela bröllopet på TV nästa år. Jag menar, mest för att det inte händer så många liknande saker... Första tanken var annars att - wow - nu blir ännu mer speciellt att visa våra utländska Comeniusgäster älgparken i Ockelbo i maj. De har ju t o m två älgar som heter Daniel och Victoria. I allafall hade de det tidigare...

Förorenat vatten på Sandvik är en betydligt tristare nyhet - fast jag blir inte riktigt upprörd. Litar verkligen fullt ut på att ansvariga inom Sandviken Energi m fl har full koll på vad de gör och att problemet har en lösning inom snar framtid. Det som påverkade mig direkt var egentligen endast makens kaffeabstinens efter arbetsdagen och att vårt kaffe hade tagit slut hemma eftersom maken hade åkt hem och bryggt kaffe till hela gänget. Samtidigt får man sig en tankeställare då det känns väldigt självklart att ha friskt, rent vatten i kranen och att man är väldigt beroende av att det jämt är så.

KS-mötet innehöll f ö en hel del intressanta informationer, och vi kommer att ha ett tufft jobb framför oss med minskade skatteintäkter, förmodad övertalighet inom skolan m.m., men mer om det får det bli på min liberala blogg. Imorgon är det dags för skidåkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar