2009/02/03

Frisk, pigg och glad igen

Börjar känna mig frisk och pigg igen och börjar våga tror att jag faktiskt inte kommer att bli magsjuk igen, åtminstone inte denna vecka ;-)

Gick på halvfart hela måndagen, med beredskap för att något ändå, trots allt kunde inträffa men i och med det mycket upplyftande KF-mötet igår (läs mer om det i min politiska blogg), så började tankarna kretsa kring något annat än magsjuka. Tackar för det!

Idag har jag lyckats vara ganska effektiv. Jobbade hemma under förmiddagen och fick en massa samtal ringda, hade två bra möten på eftermiddagen och ett bra möte på kvällen.

För ovanlighetens skull fick jag t o m möjlighet att äta middag ute alldeles för mig själv. Maken var tvungen att jobba över, hann inte hämta upp mig och efter en snabb koll att 10-åringen hade full koll på läget inför en scout-utflykt så blev det Filet Black & White och potatisgratäng på Klaras krog innan FP-mötet. Inte helt fel :-)

Imorgon ska vi ha första styrgruppsmötet för SMSP, ska bli kul att komma igång med den delen. Dessutom kom sammanställningen av gymnasievalet. 21 sökande till "mitt" program varav 7 killar. Låter inte så mycket, men inser att det är rätt bra siffror jämfört med flera andra program på skolan. Trots att Thorén ökar så har vi ändå fler 1:a handssökande än dem från Sandviken och det är ju trots allt positivt. Kul att 1/3 är killar också. Är dock rejält orolig för vad frisök och ökad friskoleetablering innebär för en kommunal gymnasieskola i en stad som Sandviken. Ett är i alla fall säkert, det kommer att bli stora förändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar