2009/09/12

Sly, traktorspår och grönområden...

Tog mig ut i skogen idag med! Känner mig faktisk lite stolt över mig själv att jag övervann känslan att ligga kvar i sängen och känna efter om jag var förkyld eller inte. Kände mig rejält trött och sliten efter veckan och 17-åringen har legat sjuk med halsont och feber sedan i torsdags och eftersom ingen annan i familjen ville springa idag, så krävdes det lite beslutsamhet.

Men, jag hade ju bestämt mig förra helgen att jag skulle ut både lördag och söndag och jaga kontroller och dessutom hade jag två UF-elever på plats för att försöka sälja linement, så det var bara att packa ryggsäcken och ge sig i väg. Dock inte så långt den här gången eftersom tävlingen var förlagd till Valbo, med TC 5 minuters promenad från Köpis. Och, med sådana korta avstånd och härligt, soligt höstväder så var ju motståndet inte speciellt stort.

Någon D45M blev det inte idag. Den klassen hade utgått (inga anmälda när ordinarie anmälan gick ut), men lufsade runt Ö4 istället. Den här gången satt kontrollerna lite för lätt för att vara Ö4 och för att jag skulle känna att det var lite utmaning, men det kanske berodde på terängen. Riktigt eländigt svårt att ta sig fram på vissa ställen. Leriga traktorstigar med knähögt gräs, slyiga grönområden och gyttjiga mossar - handlade mest om att ta sig fram och igenom. Blev riktigt lycklig när jag kunde jogga längs en stor stig mot de sista 3 kontrollerna. Sakta, slyigt men rätt - kanske man skulle kunna sammanfatta dagens motionspass och vadmusklerna har fått jobba lite känns det som. Var i alla fall riktigt glad över att jag kom iväg och belönade mig själv med att slinka in på MQ och köpa ett linne och ett par jeanstights efteråt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar