2010/02/05

Lite piggare och Twitterfråga om Göransson...

Har varit en seg vecka. En trist, hostig och febrig vecka...

Brukar bli förkyld vid den här tiden på året, men jag brukar inte behöva vara hemma en hel vecka(?!). Kan faktiskt inte komma ihåg alls när jag senast behövde sjukskriva mig så länge. Brukar röra sig om 1 eller 2 dagar, sen tar jag några extra glas C-vitamin, fortsätter knapra Esperitox, stoppar i mig en Iprén och går och jobbar. Snörvlar mig igenom några dagar på jobbet och sen är det över. Men, den här gången var det fullkomligt uteslutet att överhuvudtaget gå utanför dörren förrän i dag. Började känna mig hängig för en vecka sedan och i lördags var det kört när jag vaknade med både huvudvärk, halsont och en röst som knappt var hörbar. Värsta kråkan krax! Yngste sonen var lika dålig som jag i början av veckan och vi tillbringade dagarna liggandes i var sin soffa i vardagsrummet. Rätt småmysigt egentligen, när man väl har resignerat inför det faktum att man är influensadäckad och samtliga åtaganden under veckan får vänta eller helt enkelt ställas in.

Hoppades in i det längsta att styrelseresan med SUAB till Coventry skulle kunna genomföras, men de fick flyga utan mig. Trist eftersom jag verkligen hade sett fram emot de inbokade studiebesöken. Styrelseresorna känns dessutom viktiga eftersom man hinner prata mer med varandra och även få ordentligt med tid till långsiktiga och strategiska diskussioner. Får nöja mig med att läsa protokoll den här gången istället.

Gott om tid har jag annars haft den här veckan till att följa med i debatten, både på bloggar, i tidningen, på TV och på Twitter. Jag hade tid att se presskonferensen med nyblivna EU-ministern Birgitta Olsson (live - på TV och inte i efterskott på datorn) och jag hade tid att höra henne i morgonsoffan dagen därpå. Jag hade tid att följa politikerbloggens utfrågning av Björklund och jag hade tid att läsa alla kommentarer efteråt.

Överhuvudtaget så känns det lite som om jag har deltagit i livet via min dator den här veckan, i den mån jag orkat, så det var rätt skönt att få bege sig ut bland folk ett par timmar på eftermiddagen idag. Var tvungen att hämta ut biljetterna till Melodifestivalen och passade på att äta lunch på Arenan med lite läktarbygge som underhållning och sen en tur till Gävle och Valbo med sonen. Ska verkligen bli kul med Melodifestivalen nästa vecka. Dock är det uppenbart att alla inte har klart för sig att det är grundaren av Sandvik, Konsul Göran Fredrik Göransson som har fått ge namn åt Arenan.... Fick en fråga på Twitter idag av en till synes medelålders man: Vem är Göransson? Kommunalrådet?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar