2009/04/13

Ge mig Canal Plus Drama tillbaka!

Som vanligt när jag har varit ledig ett par dagar så får jag lite extra energi att ta skapa lite ordning och reda i alla digitala samlingar. De börjar bli rätt så stora alla de digitala samlingarna nu - massvis av GB med filmer, foton och musik. De ska sorteras, bytas namn på, underhållas, säkerhetskopieras m.m. m.m. Under jobbveckorna hinner jag helt enkelt inte och det är speciellt på hårddisken på den inspelningsbara DVD:n som det märks. Vi sätter på record, spelar in och sen glömmer vi bort vad vi har spelat in och hux, flux så är hårddisken full :-(

Det var genom denna sorteringsiver som jag gjorde den fruktansvärda upptäckten - Tele 2 har tagit bort Canal Plus Drama. Man har tagit bort en av mina favoritkanaler utan att meddela mig - det borde vara livstid på sådana tilltag - minst! Det brukar gå bra filmer under storhelgerna och nu när jag städat bort lite filmer som vi redan sett (samt ett antal filmer som vi inte sett, men inte visste namnet på) så tog jag mig en titt i tablån och bestämde mig för att spela in det brittiska dramat The Passion. Kanon, först lite kristet, brittiskt och seriöst och sedan, efter det svensk långfilm med Helena Bergström. Problemet var bara att när jag skulle bläddra fram rätt kanal så fanns den helt plötsligt inte - borta helt enkelt. Det spelade ingen roll hur många gånger jag scrollade fram och tillbaka - den fanns inte där längre. Vi borde kanske anat ugglor i mossen när vi för några veckor sedan upptäckte att vi fått Canal Hits helt plötsligt, men vi trodde nog att Tele 2 äntligen tagit sitt förnuft till fånga och bestämt sig för att tillhandahålla samtliga fem vanliga Canal Pluskanaler, men det var uppenbarligen för bra för att vara sant.

I-landsbekymmer sa maken och suckade åt min totala ilska och irritation över den fasansfulla upptäckten och visst kan jag hålla med honom. Jag klarar mig säkert utan just denna kanal, vi har ett antal andra som vi kan titta på istället och de flesta filmerna kommer och går på samtliga kanaler även om just dramafilmerna brukar rulla ofta på just Drama och på bra sändningstider dessutom. Men, det som gör mig mest irriterad är att jag inte har möjligheten att välja själv.! Att någon annan på Tele 2 har bestämt att nu byter vi helt enkelt, inga fler dramakanaler här inte! Jag vill kunna välja själv vilka program och kanaler jag vill ha, kunna betala för de kanaler jag vill ha och slippa att betala för de jag inte vill ha och det är det oflexibla systemet som gör mig galen.

Men, men, vi får se - förmodligen går det inte att påverka Tele 2 - så vi får väl byta leverantör helt enkelt - och - då byter vi allt, rubbet! Bye, bye Tele 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar