2010/01/16

En blogg istället för två - och delvis nytt utseende...

Har bestämt mig för att "slå ihop" mina två bloggar till en! Har under en period haft två bloggar, en kopplad till mina politiska uppdrag och en av mer privat karaktär, men då tydlighet är viktigt så har jag bestämt mig för att fortsättningsvis enbart satsa på helena - free to be, med namnet som bloggadress och följdaktligen ge den bloggen en tydligare politisk karaktär. Free to be känns rätt liberalt så det får stå kvar... Kommer dock även fortsättningsvis att skriva om andra intressanta saker i mitt liv.

Folkpartiets landsmöte var en politisk kick och på sätt och vis även startskottet för mitt "twitterliv". En ny kul dimension som passar mig otroligt bra. Korta, snabba meddelanden, ofta med länkar som tar mig till massvis av intressanta nyheter, hemsidor, bloggar och platser. Twitter och blogg kompletterar dessutom varandra otroligt bra och eftersom twittrandet tagit fart så behövde bloggen få sig ett litet lyft, valår som det är i år.

Att få till "rubrikbannern" gick dock inte på en kafferast kan jag erkänna. Tyvärr är inte mina kunskaper i Photshop de allra bästa och jag fick börja med att titta på väl utvalda videoklipp på moderskeppets online-kurs. Kan rekommenderas förresten, mycket pedagogisk och bra! Efter en hel lördags arbete, mycket letandes i menyer, ett otal googlingar efter hjälpande websidor så kände jag dock att bilden var så pass OK att jag kunde lägga ut den. Kommer säkert att göra om den igen, men då tar det förhoppningsvis inte lika lång tid...

2 kommentarer:

  1. Klokt beslut att slå ihop bloggarna. Måste själv få igång twitter och lära mig video-klipp. Skulle behöva en kurs i detta. Var finns dom?

    SvaraRadera
  2. Twitter behöver du ingen kurs i Kent. Skaffa ett twitterkonto bara, så lär du dig eftersom!

    SvaraRadera