2007/09/24

Jämställdhet och Lost Amigos

Har varit en lång dag idag, som började med att jag var en hel timme för tidig i morse?!
Ja, för tidig! Det är ganska typiskt mig... Normalt brukar jag få kämpa för att komma i god tid, men idag blev det lite onödigt tidigt istället...
Jämställdhetsutbildning för ett antal av kommunens förtroendevalda stod på agendan. Det var ett större antal som var kallade men ett något mindre antal som var på plats kan man säga. Tyvärr!
Tyvärr var det dessutom kvinnorna som var i majoritet idag och uppenbarligen vi som prioriterat den här dagen en aningens lite mer. Trist! Ämnet kändes tydligen inte tillräckligt viktigt och intressant för alla män som valde att göra något annat idag. Cred till er som var där dock!
Eftersom vi vet att det är långt ifrån jämställt vare sig man tittar på antalet börsföretag med kvinnlig VD/styrelseordförande eller på kvinnliga KS-ordförande så tycker jag nog att det varit roligt om vi hade varit lite fler vid diskussionerna idag... Då hade det dessutom varit fler som hade fått ta del av Må Bra-menyn under dagen. Fika med grönsaker, nötter och torkad frukt och en lunch full med sallad och bönor. Kanon! Kommer från och med nu alltid att föreslå Må Bra-menyer.

Trött och hemma efter utbildning och fullmäktige så väntar iallafall mejl från en gammal kompis från kibbutz-tiden 1983-84. Hittade på en hemsida på nätet för ett tag sedan, Lost Amigos och idag fick jag så ett kort men trevligt mejl från en av mina volontärkompisar, Belgian Mike. Vips dyker 1000 minnen dyker upp i huvudet från några galna och omvälvande månader i norra Israel och nu väntar jag nyfiket på svar om vad som hänt med just honom de sista 23 åren...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar