2007/09/23

I orange jacka på stan


Någon fest som på Stortorget i Gävle kanske det inte blev, men en liten manifestation fick vi till iallafall, vi 4 från M, KD och FP som laddade med flygblad, samlats vid Krysset. Frågan är om Krysset var det optimala valet av plats bara. Efter en timme kändes det som om det måste finnas massor av bättre och mer effektiva sätt att nå ut och få möjlighet att prata politik med Sandvikens invånare. Vi måste nog tänka lite annorlunda till nästa gång.

Dagen till ära hade Folkpartiet iallafall fixat jackor. Oranga och fina, med mobilficka och allt. Men varför finns de bara att beställa i stl Small och X-Large????
Någon måste ha en väldigt konstig bild av hur landets liberala kommunalpolitiker är skapta. Små smala kvinnor i stl 36 och vältrimmade män utan tillstymmelse till kulmage.... Varför inte se till att det finns lite fler storlekar så att folk gärna drar på sig de oranga jackorna när de ska ut på stan? Själv hade jag jag önskat att det både var resår och stretch i jackan så att jag slapp att känna mig som en dansk varmkorv, men jag fick ju åtminstone igen blixtlåset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar