2010/04/02

Belgiskt besök

Det var hemskt länge sedan jag skrev någonting på bloggen inser jag... Det har hänt mycket och jag har varken haft tid eller riktigt orkat skriva något. Kanske det känns som om jag har landat lite efter alla resor och händelser nu - framför allt ska det bli otroligt skönt med några dagars påskledighet.

Veckan som var fylldes annars av besök från Belgien. En belgisk UF-lärare hade hittat mig på communityn JA-YE Connect och skickade iväg ett mejl med en förfrågan om vi var intresserade av någon form av utbyte. De var intresserade av att komma till Sverige veckan innan påsk. Fick mejlet i höstas och tyckte att det lät som överkomligt och lagom stort besöksprojekt. 3 nätter på plats i Sandviken, 3 dagar med program. Med intresserade och hjälpsamma kollegor, och ett bra nätverk så var inte planeringsfasen speciellt betungande heller. Däremot så var det inte jättelätt att få samtliga 22 åk 1-elever intresserade och entusiastiska över besöket...

Blev hursomhelst ett mycket trevligt besök. De två kvinnliga lärarna som kom visade sig vara både glada, entusiastiska, lättsamma, tacksamma och trevliga och vi hade tre bra och givande dagar tillsammans. De 5 värdeleverna och deras familjer gjorde ett jättejobb och alla de belgiska eleverna var jättenöjda. Kul! Dessutom bidrog min vän och sångkollega Carina till en uppskattad och intressant tisdag genom att genomföra 2 jättebra guidningar på Sandvik och Göransson Arena. Toppen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar