2010/10/31

Tid för reflektion...


Har rymt till stugan i skärgården... Rymt från huset som behöver städas, rymt från alla papper som borde sorteras både hemma och på jobbet, rymt till lugnet, skogen och öppna spisen i sommarstugan.

Ibland snurrar ekorrhjulet lite för snabbt, det blir för många timmar på jobbet, för många timmar i möten och alldeles för många måsten, krav, borden och hinna med. De senaste veckorna har det varit så i mitt liv...

Tiden har inte räckt till helt enkelt hur mycket jag än har försökt - och tyvärr har jag väl försökt lite väl mycket, så mycket att magen till slut sa ifrån. Ja, egentligen började den säga ifrån redan i våras, fast jag valde att inte lyssna så mycket till den. För ett par veckor sedan så hade jag inget val längre. Det var nödbromsen som gällde... Minska antalet jobbtimmar och öka antalet vila- och motionstimmar och dessutom, bättre mat, mindre kaffe och ingen alkohol!

För ett par dagar sedan, efter tre "vita" veckor, så kände jag att magen började komma i balans igen. Nu hoppas jag att ytterligare några dagar i skärgården ska få hela mig att "komma i balans". Dessutom så ger det energi att träffa mina nära vänner i Stockholm, vänner som jag känt i 25-35 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar